Dag 18: Bukoba District Council

14 mei 2014 - Bukoba, Tanzania

Woensdag 14 mei

Vanochtend komt Charles Kiberenga ons ophalen om een bezoekje te brengen aan Bukoba District Council. Clemence gaat natuurlijk ook mee omdat het om de toekomst van het weeshuis in Kabirizi gaat. Belangrijk dat ook hij dan ook zijn neus laat zien. Charles heeft hier tot vorig jaar gewerkt en is nu met pensioen. Vol trots leidt hij ons door zijn voormalige kantoor. We hebben een ontmoeting met het hoofd van het district Bukoba (soort provinciehuis) mister Kisanga Makigo. Het toeval (?) wil dat hij in Deventer heeft gestudeerd, geboorteplaats van Marc. Hij vond het geweldig om zijn herinneringen weer op te halen. Hij kon zelfs het woord "Enschede " uitspreken. Nou, we hebben dus een perfecte indruk achtergelaten. Graag gedaan Richard! Invoice will follow, hi, hi, hi!

De rest van de dag geluierd op het terras van het hotel. Een leuk stel Canadesen ontmoet. Zij zijn zeer geïnteresseerd in natuurlijke geneesmiddelen. Hij is hier voor zijn koffieplantage. Hij heeft een manier van verbouwen ontwikkeld waardoor de koffie opbrengst 5 x zoveel is geworden. Boeiend, want het principe is eigenlijk het zelfde als ons vierkante metertuintje thuis. Zie google.

Morgen weer vroeg op om naar Kabirizi te gaan, waar het weeshuis van Clemence is en het invalide huis.